Om meg

Bildet mitt
I'm a hippie at heart with a deep love for rock 'n roll. I love fashion, art, people, Beatles, big cities, faux fur, coffee, tatoos, wine, red lipstick, rock n' roll, cigarettes, clutches, dresses, music, leather, London, lace, books, green and white tea, Bob Dylan, politics, hippies, inspiration, memories, sequins, nailpolish, conserts, Nirvana, summer, shabby things, chai latte, incense, to write, grunge, autumn, magazines, Velvet Underground & Nico, flea markets, Berlin, vintage, Edie Sedgwick, Andy Warhol, fringes, big earrings, Camden and sometimes changes.

tirsdag 22. juli 2008

Politisk korrekt


For å skjønne hva i all verden detta innlegget handler om, må man kanskje forstå bakgrunnen. Jeg kom inn på statvitenskap på NTNU (:D), så har da planer om å være student de neste fem åra, noe som forsåvidt er greit. Så til problemet; penger.. Vi får 6300 i mnd, jeg har et litt for høyt forbruk, elsker klær og glemmer konsekvensene av å ikke ha penger. Og når jeg først skal flytte for meg selv, vil jeg jo leve sånn jeg har sett for meg at ting skal være, og det innebærer blant annet å spise sunt, ikke Grandiosa.

Altså.. Kjøtt er dyrt :P Og jeg vet med meg selv at jeg ikke klarer å bli vegetarianer (jeg sikter da til sene kebab- og hamburgermiddager på en lørdagsnatt), men jeg kan jo prøve litt da.. Så med tanke på at jeg skal bli en fattig student som skal studere politikk, kan jeg i det minste være politisk korrekt samtidig som jeg er sunn. Med andre ord, jeg skal prøve å bidra til mindre forurensing, mindre forbruk, mer mat til fattige land (vestlige land spiser omtrent 2/3 av verdens matproduksjon til tross for at disse landene har færre innbyggere enn de fattige landene) osv. I tillegg til at jeg blir sunnere.. La oss håpe jeg er flink og klarer det :) Må visst finne en del retter med tunfisk i også, for det er både billig og sunt, har jeg hørt.

Nå må vi bare ha i bakhodet at dette er hvis jeg ikke har kjøpt klær. For om jeg har kjøpt klær, er det vel en fare for at jeg ikke har penger til mat overhode, og egentlig bare må leve på.. Vel.. Ikke noe. Jaja.. Klær og lesestoff er da bedre enn mat uansett :)

"I used to buy Vogue instead of food because I felt that it fed me more" - Carrie Bradshaw, Sex and the City

Ingen kommentarer: